Anorexie a bulimie vs. posedlost gastronomií

Další článek do rubriky PPP :). Tentokrát na téma, proč jsme my bulimičky a anorektičky posedlé vařením, pečením, opisováním receptů a jejich zkoušením, co nám to dává a proč to vlastně takhle máme?!
Napřed bych chtěla říct, že to, co platí u jedné, nemusí nutně platit i u druhé, takže se to nemusí nutně týkat všech lidí s touto nemocí.
Vzpomínám si na nedávné pobyty na psychiatrické klinice, kde jsem byla na pokoji s holkama s anorexií...a víte, jaká byla veškerá naše denní náplň ve volném čase? Opisování receptů! Ano, slyšíte správně. Každá z nás měla nakoupených tak milion časáků o dietách a zároveň milion časáků o vaření :D. Gurmán, Apetit, Blesk recepty, F.O.O.D, Dieta, Kondice...to jelo prostě :)..ale i Blesk pro ženy, JOY, Lovestar a takové ty komerčnější časopisy plné reklam bez žádné pointy se našly. S holkama jsme si neustále povídaly o jídle, co jsme vařily, jak to ostatním a nám chutnalo, co máme nejradši, co nejvíc nesnášíme atd. A nemím opomenout naše každodenní sledování Prostřeno :D. A proč vlastně jsme tak zaujaté jídlem, vařením, pečením a celkovou gastronomií?!
Zkuste si představit něco, co milujete a máte možnost si to dát každý den...pro normálního člověka je asi nepředstavitelné se jeden den nenajíst a počítat kalorie z každého sousta jídla, ale když se dívky s PPP 5 let pořádně nenajedí, jídlo se pro ně potom stává takovou vzácností, že se jím začnou neustále zabývat, začne je bavit..hlavně se nají očima, jak se říká...nevím, jak u jiných holek, ale já, vždycky, když jsem se podívala na nějaký obrázek receptu, co se mi líbil, hned jsem si začla představovat, jaké by to bylo, kdybych byla jednoho dne zdravá, neřešila to, co řeším teď a mohla si dát normální oběd BEZ VÝČITEK...toho se asi ještě hodně dlouho nedočkám, ale No pain, no gain..známe to :). Takže to by bylo takové shrnutí. V příštím článku do rubriky PPP se zaměřím na tym anorektiček a bulimiček vs. posedlost zdravou výživou.

Tumblr_mgr8ynuuvp1qlczj5o1_500_large

Komentáře

  1. Anorexii mám už za sebou, ale dělala jsem to přesně taky, opisovala recepty a detailně k nim doplňovala kalorické hodnoty. Měli jme doma takovou kuchařku s popisem všech potravin a já znala úplně nazpaměť, kolik kalorií má deset deka čehokoliv ...Byla jsem v té době až chorobně systematická (ve všem) a po vyléčení se mi to už nikdy nepovedlo znova nastolit (tu disciplinovanost).

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní26/1/13 17:40

    Ahoj, omlouvám se , jestli sem přidám něco, co sem nepatří a nebo prostě komentář , který tu mít nechceš. Ale napadlo mě, že by bylo super a mohlo by být dobrý, kdyby jsme se my - ty, které se snažíme si udržovat postavu a to všechno.. víte, co myslím.. ;) Prostě kdyby jsme si mohli nějak vzájemně pomáhat, podporovat se, seznámit se. Založila jsem na facebooku skupinu Czech Thinspiration, zatím tam nic není, ale myslela jsem si, že bychom se tam společně mohli podělit o svoje názory, zážitky, pocity, podporovat se..Bylo by fajn, kdyby se nám tam sešlo hodně se stejným problémem. :) tady je adresa: http://www.facebook.com/groups/465731436807273/?fref=ts byla bych ráda, kdyby jste se někdo přidal a pomohl mi tu skupinu nějak rozjet a podpořit. Kdybych viděla, že to má cenu a skupina má aspoň trochu uspech pridala bych tam fotky, popis apod.. Prosím pridejte se :) Jestli chcete a pridejte sve kamarádky a lidi, které znate se stejnym problémem... Byla bych vam moc vdecna... Děkuju :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Pravda pravdoucí, v Motole to bylo to samé, moc dobře si vybavuji, ani jsem si neuvědomovala, že je to tou nemocí, ale bylo to tak... měla jsem v nemocnici šuplík plný "ženských" časopisů od Tiny až po cosmopolitan, a vytrhávala jsem si tipy na hubnutí, pohyb a hlavně jídlo ! a nebyla jsem sama, pořád se mluvilo o jídle, taky co jiného když jsme nemohli skoro ani chodit ? ještě teď si pamatuji, jak jsme po obědě museli ležet a ani jsme nesměly zvednout nohy, sestry nás viděly na kamerách a hned přilítly a dostaly jsme přidáno dalších 10 minut "k dobru" i když možná to bylo lepší než za měsíc přibrat 6 kilo, děkuji ti záchvatové přejídání... :'(

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Thank you for taking the time to write a comment on my blog. I really do appreciate ♥

Oblíbené příspěvky