Nutella - zdravá x nezdravá ??

K tomu, začít tuhle novou rubriku zrovna tímto článkem mě namotivovalo we♥it, které je neustále přeplácáno inspirativními obrázky s Nutellou. Já osobně tuhle pochoutku miluju, ať už na chleba nebo na rohlík, samotné, s jahodami, máčené se sušenkami..je to hotový chuťový orgasmus :D. Ale - chceš vědět skutečnou historii této oříškové pochoutky? Nutella je označována původně jako náhražka. Proslavila se po válce, kdy ceny čokolády byly tak vysoké, že se vyplatilo nahradit čokoládové máslo máslem oříškovým a vytvořit pomazánku převážně z oříšků. Dneska je Nutella klasika na pokraji luxusu, náhražkou jsou nejrůznější krémy, kde ořechové máslo nahrazují ztužené řepkové či jaké tuky, takže sklenička stojí polovinu toho, co opravdová Nutella. Ta klasická, luxusní. Ale co se výživového hlediska týče, samozřejmě většina z nás ví, že Nutella obsahuje mnoho palmového oleje + příměsi ostatních rostlinných olejů. Následují lískové ořechy, kakao a sušené odstředěné mléko Asi polovina kalorií v Nutelle pochází z tuku (11 g v 37g porci či 99 kcal z 200 kcal) a asi 40% kalorií pochází z cukru (20 g, 80 kcal).
Ale kdybych to měla shrnout, i podle Františka D. Krcha, autora knihy Bulimie aneb jak bojovat s přejídáním, je každé jídlo zdravé, protože nám dává živiny, které naše tělo potřebuje. Takže není problém nutellu papat, holky moje :). Co se někdy domluvit, že si ji spolu se mnou dáte každý čtvrtek ke snídani s něčím dobrým?? Můžu potvrdit, že je to pro mě taková rychlá energie a hlavně zlepšovák nálady! Enjoy Nutella!

 Tumblr_mft9jqydgo1s1bck3o1_400_large

Komentáře

  1. Ďakujem za pozvánku na blog.

    Jediné, čo ma tu odrádza je to strašné nečitateľné písmo. Nemám chuť ho tu lúštiť niekoľko minút ani si to kopírovať do Wordu a meniť typ písma. Nechcem vám zle, práve naopak. Možno nie som jediná, ktorá by kvôli tomuto zutekala z blogu a neunúvala sa čítaním.

    Články máte super, hlavne tie recepty.
    Rada sa tu zastavím častejšie.

    Mimochodom, nemyslím si, že mám PPP, tobôž žiadna anorexia ani bulímia, moja nízka váha bola spôsobená stresom a helicobakterom + môj rýchly metabolizmus. Ale pribrať sa snažím, nenechám to len tak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář, samozřejmě nemůžu se zavděčit každému, ale písmo jsem změnila, te´d je naprosto čitelné :)

      Vymazat
  2. Anonymní8/1/13 18:39

    jůůů, boží článek :) miluju Nutellu a mohla bych se po ní utlouct :D jenom škoda, že je tak drahá...kupujem většinou když je v akci a to vždycky vezmem 4 nebo 5 :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé děkuji moc, klidně se můžeš v levém sloupci přidat k mým Followers aneb pravidelným čtenářům, takových článků tě tu totiž čeká rozhodně víc :)

      Vymazat
  3. jka si nemôžem pomôcť ale takto extrémne sladké veci mi nechutia :) takže pre mňa to ani nejaké lákadlo našťastie nie je :D ja som skôr cukríková♥ach jaj..cukríky..hlavne tie haribo všelijake penove jaôdky..och.. a banániky..oooch :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé..no vidíš, zuzzi :)..já bych se zas mohla utlouct po extrémně sladkých věcech a pečivu :D

      Vymazat
  4. mmmm. miluju nutellu!!!!♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já také ♥ i arašídovou Nugetu :)

      Vymazat
  5. Anonymní14/1/13 10:10

    Hej taky ji miluju. Hned jak mám možnost tak si ji běžím koupit. I l♥ve nutella :DDD Mohla bych se po ní utlouct. Vždy když si dám něco sladkého tak potom nemůžu přestat :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesněěě já zrovna měla kaštany..říkám si dám si kousek, ale jsou celý ve mně :D že ...ale dneska sem nachodila kilometry, takže v klidu

      Vymazat
  6. Anonymní24/4/13 19:26

    Nutella je bezvadná a mám ráda i arašídovou nugetu. Když si to dáš do tvarohu nebo bílého jogurtu tak si pochutnáš a navíc dodáš energii takže za mě super!!!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Thank you for taking the time to write a comment on my blog. I really do appreciate ♥

Oblíbené příspěvky