Malá Miss Sunshine


Strangers In The Night. | via Tumblr

Po shlédnutí tohoto filmu mě začalo hřát u srdce. Původně jsem si strašně vyčítala, že jsem se na tento skvělý film nepodívala už dřív. Jenže, a to mi nebudete věřit, já jsem o něm ani nikdy předtím neslyšela. Klepu si stále na čelo a říkám si "proboha, vždyť už je to tak starý film a já o něm nevím?!..na to, jak je slavný?!". Chtěla jsem použít tuto recenzi především pro lidi, kterým chybí dostatečná sebedůvěra a holkám, které válčí s poruchami příjmu potravy. V tomto filmu názorně uvidíte, že nejde o to být nejštíhlejší, ale o kouzlo osobnosti..a v závěru zjistíte, že všechny ty soutěže "krásy" jsou strašně pomíjivé a vůbec o kráse jako takové nesvědčí.

Trochu se vám pokusím nastínit, jaká je vlastně pointa a příběh Malé Miss Sunshine.
Jeden perfekcionistický otec, pracující jako coach v oblasti osobního růstu, jedna matka, která nadevše miluje svou dceru, která má daleko k dnešní "kráse" a úspěchu. Malá Olive stále sledovala soutěže krásy a jejím největším přáním bylo stát na jevišti jako Miss America. V jejím věku to ovšem nebylo možné, ale naděje nebyla ztracená..byla tu i soutěž pro malé holčičky, která se konala každoročně v Californii, pod názvem Miss Sunshine. Jednoho dne se její tatínek zeptal "Olive, myslíš si, že máš na to, vyhrát Malou Miss Sunshine?"...vždy totiž říkal, že pokud člověk není o své existenci a možnostech na sto procent jistý, nemá cenu konat další kroky. Strašně rád dělil lidi na vítěze a poražené. Olive se nedala a kývla.."ano, jsem si jistá, že vyhraju Malou Miss Sunshine". Otec, nadšený, že jeho dcera se cítí jako vítěz kývl na to, že letošní ročník pojedou starým, polorozpadlým autem přes tisíc mil až do vzdálené Californie. Příběh se mi zdál velmi realistický a ne s podtextem "přikreslené Ameriky". Olivin dědeček šňupal heroin a nikdo z rodiny o tom léta nevěděl. Její bratr pro změnu jednoho času přestal mluvit a tvrdě posiloval, aby vyhověl požadavkům svého otce. A strýc po pokusu o sebevraždu přijmul účast na cestě za snem malé Olive, stát se miss. Nejvíc vás na filmu dostane jeho závěr. Proto vám už více neprozradím, ale můžu slíbit, že tento film si zapamtujete, stejně jako já. Příběh je krásný a soundtrack je tak dechberoucí, že si jej po shlédnutí budete pouštět pořád dokola. Povzbudilo mě to, že existuje i film o tom, že krása je pomíjivá a neměří se v číslech.

Malá ochutnávka soundtracku:



Příjemnou zábavu! :)

Komentáře

  1. Film jsem viděl a taky se mi moc líbil :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahh I love Little Miss Sunshine. ♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Thank you for taking the time to write a comment on my blog. I really do appreciate ♥

Oblíbené příspěvky