Víra v "to" NEJLEPŠÍ!

Bude to teprve týden, co jsem ze své vegetariánské rutiny (s nuceným jezením masa 1x za uherský, když to jinak nešlo) přesedlala na veganství.
Ano, mnozí z vás mě teď můžou mít ve svých myšlenkách za blázna. Všichni vegani jsou všeobecně považováni za nějaké pokračovatele hippies či co. Alespoň se s těmito špatnými zkušenostmi denně setkávám všude kolem sebe, především v rodině.
No, nevěřili byste tomu, ale se mnou jen těch pouhých "pár" dní udělalo divy a cítím se jak Alenka v říši divů.
Vy, co čtete můj blog od začátku a pravidelně, jste si jistě všimli, jak jsem byla každým dnem velmi negativně a pesimisticky naladěná a neměla jsem na následující období pěkného slova..pro to bych v té době šla opravdu daleko. A co už bych vůbec nečekala, že tento můj pesimismus po této životní změně úplně vymizí.

Go Vegan


Zní to neuvěřitelně, že? A to to ještě zdaleka není všechno! 
Je pravda, že jsem si nikdy nedokázala sama sebe představit, že bych měla žít bez jogurtů a bez sýrů, jinak mléko samo o sobě bych si klidně odpustila, ale tento mýtus mě rovněž přešel. Vše se dá totiž nahradit něčím lepším a v podstatě i nejlepším, protože více už v oblasti konzumování tofu apod. zatím pomoct nemůžeme, a aby toho nebylo málo, tak v mnoha případech ještě daleko chutnějším než jsou mléčné výrobky. Teď nemám problém se bez toho obejít a velmi to na sobě pociťuju.
Co bych dál podotkla, je určitě únava. Ta u mě vždy vedla na plné čáře. Nebyla jsem schopná nic udělat, do něčeho se donutit (ale nebyla to lenost), chtěla jsem jen spát, spát a spát a ani usnout jsem nemohla. Cítila jsem se strašně zoufalá.
Víte, odjakživa jsem milovala zvířata až nad míru údajně a když se na to dnes zpětně podívám, je mi strašně líto, že jsem nevěděla o tom, co používám za kosmetické výrobky a že jejích nekoupí jsem mohla ušetřit nejeden zvířecí život. Po krutém zjištění, pro které značky ta nebohá zvířata musela trpět, jsem doma okamžitě prošmejdila každý kosmetický výrobek, co tu mám a vyhledávala, zda je testovaný nebo ne.


No a co myslíte, že mi vyšlo? Samozřejmě většina výrobků BYLA testována na zvířatech. Pak nastal večer a já šla do sprchy. Chtěla jsem si umýt vlasy, ale poté, co jsem zahlédla lahev s Head & Shoulders, se ve mně najednou vytvořil jakýsi blok a já prostě nemohla..nemohla jsem jej na své vlasy aplikovat. Vybavily se mi živě všechny fotky krutého týrání a videa, u kterých brečím ještě dodnes. Věděla jsem na jednu stranu, že tím nikomu už nepomůžu, když už jsem to koupila, ale nedalo mi to. Veškerou kosmetiku jsem musela vyhodit..ani ne tak musela, ale CHTĚLA. Dobře víte, že nejsem člověk, co by měl peníze na rozhazování a momentálně už tak jím za celý den pouze snídani nebo oběd, protože jinak bych neměla ani na jídlo až do Vánoc, ale tohle pro mě znamenalo mou morální povinnost. A upřímně, nelituju, že jsem to udělala. Kosmetiku jsem nahradila tou netestovanou, některou jsem objednala z internetu a některou jsem přestala používat úplně (spreje pro lesk vlasů, laky na vlasy apod.).

weeds don't perish ☼ | via Tumblr

Jinými slovy..je to nepopsatelné, prostě ZÁZRAK! A já jsem neskutečně ráda za to, že je nás, veganů, mnohem víc a věřím, že v jednotě je síla a nám se podaří ten svět změnit. Nikdy se nestyďte za to, kým jste. Jen hloupí lidé odsuzují, posmívají se a rýpou do ostatních kvůli tomu, že nejsou jednoduší jako oni. Takže hlavu vzhůru a šiřte tuhle úžasnou víru, to životavyznání dál. Protože, je to to nejlepší, co můžete udělat. Amen!

Komentáře

  1. Ahoj, tak masa se klidně vzdám, v tom problém není, ale veganství to už je na mě moc :) bez sýrů a celkově mléčných výrobků si nedokážu můj jídelníček představit. Veganství moc nechápu, tak se chci zeptat proč jsi se k tomu rozhodla ? přece kvůli mléku a vajíčkům žádné zvíře zemřít nemusí. Jen nevím jestli je to pro tebe vůbec vhodné, přece jenom máš PPP, tak abych tě tohle stravování časem nehodilo do starých kolejí.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, dobré ráno, jjak se máme? :) Víš, dřív jsem si to taky tak zdůvodňovala, že přece kvůli mléku a vejcím žádné zvíře nezabíjím, ale opak je pravdou. Ty ho tím mučením, co zvíře prožívá v těch závodních družstvech zabiješ postupně, protože řekni - jak dlouho bys přežil ty, kdybys byl celý svůj život zavřený v kotci, kde se nemůžeš ani pohnout a jsi napojený na přístroje na dojení mléka apod..Krávám odeberou jejich telata, ty potom naříkají a trápí se. Určitě jsi mi ted tady tím dal dobrý podnět pro napsání článku o této problematice. Protože vím, že hodně lidí je stejného přesvědčení jako ty. Já bych snědla jedině ten sýr nebo jogurt, kde uvidím, jak to na nějaké soukromé malé farmě pro radost chodí a že zvířata nejsou nijak týrána a maí hezký život. Krávy se dojit musí, to je jasné..ale ne za tak strašných podmínek, v jakých ty chuderky jsou, přeci. Já jsem se na to dala z toho důvodu, že už jsem dlouho hledala sama sebe, protože po tom, co jsem onemocněla, jsem samu sebe úplně ztratila a tohle mě neskutečně naplňuje a dává mi dobrý pocit z toho, že dělám věci správně. Co třeba nepřeháním, je nějaké vegan oblečení, boty apod., jelikož to už bycho neměli opravdu skoro v čem chodit a ani na to nemám peníze, jelikož je to poměrně drahé. Ale myslím, že to tak má většina veganů. Nebojím se vůbec, že by mě to hodilo do starých kolejí. Jídelníčky mám pořád chudé, ale je v nich jen rostlinná strava.

    OdpovědětVymazat
  3. Ja by som ta urcite neodsudzovala a ani ta nepovazujem za hippie, podla mna je super, ze si si nasla smer, ktorym chces ist a ides. Je to ale narocna cesta najma v SR a CR kde povedzme si napr. vyber ovocia a zeleniny neni jednak taky velky a su to celkom drahe zalezitosti. Teraz ma napadlo, ty teraz nebudes jest ani napr. nejaky privarok, kde sa zahustuje smotanou?
    Kazdopadne drzim palce!

    Inak pozyvam na moje 4 vyrocie blogu a giveaway o GUCCI RUSH 75ML! tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/10/najlepsia-giveaway-ever.html

    OdpovědětVymazat
  4. Vegánstvo je náhodou super, len to tiež netreba preháňať. Samotné vegánstvo nič nezakazuje. Ide skôr o to, že by si mala konzumovať stravu, ktorá sem prišla prírodnou cestou ( napr. ak je možnosť kupovať domáce vajcia od babky, tak si nekupujem v supermarketoch... vegánstvo je o tom, že by si sa mala vyhýbať umelotinám :) nie sa obmedzovať. Vegánstvo je o zdravom životnom štýle, a že máme jesť to čo je pre naše telo potrebné a zdravé. Preto by sme nemali konzumovať mlieko, no pokial viem acidofilné mlieko je už o niečom inom a takisto aj domáce syri, či biely jogurt. No je na tebe, akú formu si vybereš :) Malá rada - ak chceš mala by si si o tom ešte čo to prečítať :) A potvrdzujem, keď sa stravuješ zdravo a udržiavaš harmónia, pocit šťastia je na každodennom poriadku. Samozrejme, ty musí š vedieť, čo je pre teba zdravé a čo nie. tak ti prajem veľa šťastia nech si nájdeš ten svoj správny zdravotný štýl. A nech sú tvoje dni pllné šťastia vitality a harmónie.

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuju za odpověď Andie :) ano v závodních družstvech vím jak to vypadá, byl jsem se tam podívat a je to vážně strašné. Ale já osobně vajíčku nekupuju, protože máme domácí a naše slepice se mají opravdu luxusně :) a mléko kupuju z jedné malé farmy, takže mi nebylo jasné proč bych to neměl jíst. A myslím si, že by se naše stravování mělo zakládat na věcech regionálních a sezónních, takže kdybych teď jedl jen ovoce a zeleninu, tak moc velký výběr nemám. A dovážené ovoce ze zahraničí taky není zrovna kvalitní, pokud si člověk nechce pořádně připlatit. Jinak jsem rád, že jsi našla sama sebe a nějaký směr, který tě bude dělat šťastnější :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Thank you for taking the time to write a comment on my blog. I really do appreciate ♥

Oblíbené příspěvky