Food that makes you feel happy - Chia puding


Chia semínka neboli šalvěj hispánská. Poslední dobou o chia semínkách jistě slyšíte ze všech stran nejmíň stokrát. Je toho plný instagram, lifestyle webovky a celý internet. Dokonce i v časopisech jsem si všimla zmínek o chia semínkách. Budu se sice po včerejšku opakovat s tím, že opět publikuju článek, co se týká jídla, ale když jsem si včera udělala na snídani jeden z mých oblíbených chia pudinků, nemohla jsem přece otálet a musím vám o této super surovině napsat.
Možná si řeknete to, co já.."Šalvěj, ty vole, jak to může chutnat..?!"
Budete se divit, ale fakt docela dobře, ovšem abyste si udělali chia puding tak, aby vám skutečně zachutnal hned na první pokus, chce to pár úprav a tipů, jak tohoto efeku docílit.
Mě fascinuje, jak je to rychlé a nenáročné a hlavně to, že k tomu nepotřebuju vůbec sporák, protože chia pudink si vyrobíte zastudena.

JAK DĚLÁM CHIA PUDING JÁ:
  • 1 zralý banán
  • sójové mléko 120ml
  • vanilkový (nikoli vanilinový) cukr
  • skořice
  • čerstvé ovoce
  • sušené brusinky
Banán si rozdělím napůl. 
Jednu půlku rozmačkám, druhou překrojím podélně napůl a poté na kolečka.
Vezmu si (na skleničku na fotce) 1 a 1/2 PL chia semínek a zaliju 100ml sójového mléka.
Zamíchám s mlékem a přidám vanilkový cukr (půl sáčku) a rozmačkanou půlku banánu. 
Opět pořádně promíchám a přidám špetku skořice a brusinky.
Navrch pokrájím čerstvé ovoce a půlku banánu, který jsem si už nakrájela na začátku. Já jsem zvolila kiwi, ale je vážně úplně jedno, jaké ovoce zvolíte, jen jablko se mi k tomu moc nehodí, ale to neznamená, že někomu jinému nemůže. 
Teď důležitý bod: Aby vám vznikla požadovaná pudinková konzistence, dejte hotový pudink do ledničky na cca 1 hodinu nebo pokud si jej chystáte na ráno na snídani, klidně jej tam nechte přes noc. A proč? Chia semínka totiž mají skvělou vlastnost - během chlazení totiž nasáknou až 12ti násobek svého objemu a vytvoří kolem sebe takovou gelovou konzistenci.
Existuje mnoho alternativ, můžete například přidat nasekané oříšky. Výsledek můžete zkouknout na fotce níže. :)

Další možnosti využití chia semínek

Super je, pokud přidáte semínka například do sušenek. Ať už slaných či sladkých.
Do pečiva pro zpestření chuti.
A dalších X variací. :)

Jistě mnozí z vás mají už s chia semínky svou zkušenost. Chutnají vám a na jaký způsob nejvíc? :)



Komentáře

  1. Super, zítra ráno vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  2. Chia si dávám každé ráno do kaše, ale tenhle puding vypadá náramně.. vyzkouším! :)

    Michaelatravels

    OdpovědětVymazat
  3. Už dlouho chci chia puding vyzkoušet, ale nějak se toho furt bojím. :D Ale vypadá to fakt krásně. :)

    Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
  4. Chia semínka si dávám do vody. Puding jsem ještě nezkoušela, ale musí to chutnat skvěle. Zkusím a vyzkouším :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, to vypadá krásně.. :) Líbí se mi tvůj blog. ;)

    http://worldbyjanjoush.blogspot.co.uk/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Thank you for taking the time to write a comment on my blog. I really do appreciate ♥

Oblíbené příspěvky